måndag, januari 29, 2007

Idioterna som kallas föräldrar

Eftersom de flesta i samhället logiskt nog har medelinkomster så innebär det att för en "normal" familj med 2 barn så blir det inga oerhörda summor över varje månad.

Det som är så otroligt märkligt är att när man ser Svenssons tonårsbarn ,
så skulle man tro att föräldrarna är höginkomstagare. Ungarna har dyra jackor, dyra jeans, MP3-spelare, mobiler osv. osv.
Antingen så är ungarna tjuvar,vilket jag tvivlar på att majoriteten är, eller så "satsar"
föräldrarna alltför stor del av sin inkomst på bull-shit, bara för att deras små änglar skall upprätthålla nån slags ytlig status.

Hur jävla dum i huvet kan man bli. Käka falukorv o makaroner 5 dar i veckan , åka på semester till Ullared, bara för att snorvalpen skall ha Canada Goose!?

Förbannade puckon! Vakna, det är ingen vettig människa som imponeras av att era sketungar har jeans för 3.000:- (vilket är ungefär dubbelt så mycket som er bil är värd).

Tänk dessutom på hur kul det blir för kidsen när verkligheten slår till och dom själva skall betala för pryl-skiten. det blir till att jul-handla på Ikeas fyndhörna.

Dumjävlar till föräldrar ,vakna.

8 kommentarer:

Smiley sa...

Du har absolut rätt. Otroligt dumt att spendera pengarna på märkeskläder och att vara intresserad av märkena överhuvudtaget. Kläderna borde vara bekvämma och vara av en bra kvalitet. Men betala extra bara för att de är av ett superdupermärke - nonsence.

Hur gör du med dina barn?

Antehuga sa...

När det gäller märkesprylar o sånt är jag nog ganska snål (om du frågar ungarna) men vi bränner väldigt mycket på ffa. resor.

Unknown sa...

Det är ingen risk att de kommer och tar dina kläder i alla fall. bara en masochist klär sig i grönsvart.

Antehuga sa...

per: du glömmer min gabardinkostym i brunt som jag gärna tar på mig i formella sammanhang.

Anonym sa...

Till den förälder som jag kallar idiot:
Ägna dig åt din egen avkomma och ge fan i andras

Antehuga sa...

Bäste Anonymous: Att du kallar dina föräldrar för idioter tycker jag är elakt,även om det är din ensak och även om jag förstår din bitterhet med tanke på vad resultatet blev.

Anonym sa...

ditt svar på min kommentar kastade dig rakt in under den sten där du hör hemma.
Punkt.

Antehuga sa...

Bäste A.: tack för din omtanke. Jag utgår från att det är en vacker och solvärmd sten.
jag vet inte var du hör hemma, men jag hoppas att det finns någon där som hjälper dig och gör dig glad.
Jag är säker på att du är förtjänt av all hjälp som finns.