onsdag, september 13, 2006

Kan nån sosse förklara,utan bullshit

Jag vet inte i hur många år jag har hört från SAP att dom skall underlätta för småföretagarna. Det jag vet är att inget vettigt händer. Jag har pratat med hur många småföretagare som helst och den absoluta majoriteten tycker bara attdet blir mer papper, mer regler och definitivt inte några lättnader.
Vad är det sossarna har gjort för småföretagen som är så bra men som uppenbarligen de dumma och otacksamma företagarna inte insett?

Jag kan väl inte tro att SAP bara snackar skit eller rent ut sagt ljuger,nää omöjligt,eller!?

MGH

3 kommentarer:

CV sa...

Jag har inte hört sossar säga att småföretagare gynnas särskilt av deras politik.
Det är faktiskt så att jag tvärtom har hört flera sossar säga att just det är ett problem med s-politiken.
Förutom att alla mår bättre av en politik där klyftorna inte utökas ännu mer.
När högerns neddragningar av akassa är genomförd och statligt subventionerade pigtjänster införda samt det blir ok att importera arbetskraft till betydligt lägre löner än nuvarande kommer också många svenskar tvingas sänka sina löner.
Allt medan förmögenhetsskatten för de som är miljonärer tar bort så de kan konsumera ännu mera.
Ett sådant samhälle är inte bra för småföretagarna heller, men det gäller som sagt alla.
mvh
RS
kulturbloggen.com

Antehuga sa...

att "importera arbetskraft" görs redan. Att svenskar ev. får konkurera och anpassa löner efter omvärlden har inget med högern eller sap att göra.sap har visst flera val sagt att de skall satsa på småföretagen-men ej gjort det.

Unknown sa...

Men istället för att importera arbetskraft kanske vi kan importera arbetsgivaravgifter. Vi tar helt enkelt in de arbetsgivaravgifter som inte får plats i Tyskland och Frankrike och så låter vi dem förstärka den svenska arbetsmarknaden. Det kan gå om man bara vill.