måndag, januari 30, 2006

Lättsårade muslimer

om jag vill säga att jesus/påven/hela jävla bibeln är skit så gör jag det. Om jag tycker att kristendomen är fördomsfull,idiotisk och värdelös i största allmänhet så får jag säga det om jag vill.
Men om jag vill säga samma sak om islam-jävlar vilket liv det blir.

det är lustigt att om man reser eller vistas i en hel del muslimska länder så är det mycket viktigt att man uppför sig enligt de normer och värderingar som dessa länderna har. att bryta mot dessa normer kan faktiskt resultera i ganska allvarliga följder. Detta är väl helt OK, man får ta seden dit man kommer.

jag tycker det är häpnadsväckande att "vi" överhuvudtaget ens funderar på om det är fel att ha tavlor som föreställer ex. mohammed i en situation som vissa islamister tycker är kränkande. Dom får gärna bli kränkta men om jag vill måla påven/Moses/abraham/jesus eller mohammed knullande en 60-årig gubbe så är det min förbannade rätt. Jag skall inte behöva känna rädsla för repressalier bara"för att det kränker deras tro". Deras tro kanske kränker mig!!.

Jag är väl medveten om att ex. vissa kristna och judiska extremister är lika känsliga och intoleranta.

Det finns ingen anledning att falla till föga för den "utpressning" som ffa. vissa imaner och länder ägnar sig åt.
Yttrandefrihet är faktiskt också en garant för religionsfrihet.

Så... jesus, mohammed och alla andra religiösa profeter/gudar/helgon etc-SKIT NER ER!

mgh
Ante huga

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är taggad! //Malin
Du anmodas härmed göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra detsamma och fortsätta kedjan. De ska även bifoga de här korta reglerna i sina inlägg.

Unknown sa...

Det lär alltså vara så att islam förbjuder avbildning av Mohammed och därför blir ett gäng araber så arga att de börjar bränna skandinaviska flaggor. Men om Mohammed aldrig blev avbildad, hur vet då de arga muslimerna att det verkligen är Mohammed som är avbildad i Jyllandsposten?

Unknown sa...

Och om arga araber undviker att köpa skandinaviska varor för att skandinaviska tidningar förolämpat dem genom att avbilda Mohammed så skulle kanske goda skandinaver undvika att skicka bistånd till Palestina där man ju bränner skandinaviska flaggor.