måndag, november 17, 2008

En ny modeblogg är född

Att det är populärt med modebloggar har väl knappast undgått någon.
En mängd, ffa. unga trendiga kvinnor håller koll på modet ,spanar efter nya trender och affärer.

De ger tips på hur man skall klä sig etc. etc. Vi får via dessa orakel reda på hur det mer eller mindre vackra och trendiga folket klär sig eller bör klä sig.
Detta är uppenbarligen något som läsare i detta land är i ett mycket stort behov av att veta.

Jag har dock upptäckt en lucka ,en brist i dessa blogggar. Vi som vill veta vad som är en passande klädsel en vardag i kassakön på ICA Maxi. Vi som undrar om röda ”Foppa-tofflor” passar till tubsockor och blå mysbyxor med Gällivarehäng. Vi som undrar om Tensonjackor är inne. Vi som fortfarande tror att Björn Borg var en tennisspelare. Vi saknar en blogg där dessa väsentliga frågor tas upp.

Jag tänker härmed fylla denna lucka.
Har ni frågor som rör mode,trender och annat aktuellt,tveka inte att fråga!!
Här nedan kommer några av de frågor som redan ställts.

Fråga:
Bäste Ante Huga. Jag skall gå på en 50-års fest. På inbjudan står det ”Kavaj” vad skall jag ha på mig??
Med vänlig hälsning
”Rådvill”

Svar:
Bäste Rådvill. Att du skall ha kavaj på dig,gärna i trendiga orange-bruna toner av ett elegant tyg som ex. ströpplad Gabardin är självklart. Till detta kan du om du vill slå på stort använda både skjorta,strumpor,skor och byxor.
Med vänlig hälsning
Ante Huga

Fråga:
Bässte Ante Huga. Jag har ett par kanariegula Cowboy-boots som jag tyvärr använder alltför sällan. Vad passar bra till dom??
Med vänlig hälsning
”Pippi”

Svar:
Bäste Pippi. I princip allt passar. Dock är nog våtdräkt och tights allra bäst.
Med vänlig hälsning
Ante Huga

2 kommentarer:

Unknown sa...

Får man ha spetstrosor till Karolineruniform? Eller är det för mycket HBT?

Anonym sa...

HBT är det nåt liknande YSL och D&G????