torsdag, mars 23, 2006

Ge Tåluddet ett ansikte

alla vet vad navelludd ä. det har diskuterats färg, förekomst och en hel del annat just när det gäller navelludd. Vackert så. Ludd av alla de slag förtjänar att uppmärksammas.

Tå-ludd det där luddet som fastnar mellan tårna eller ibland under tånaglarna har däremot förbigåtts på ett upprörande sätt.

Vem vågar träda fram och ge tåluddet ett ansikte? Vem kommer träda fram och berätta om sina upplevelser i samband med generande tåludd?
Finns det ens en förening för människor med tåluddsproblem" HEJ, jag heter ante huga , och jag har tåludd"
Är tåludd ett problem, en sjukskrivningsorsak eller bör man istället se tåluddet som en tillgång,något att vara stolt över?

Ja frågorna är lika många som väsentliga.

MGH

2 kommentarer:

Anonym sa...

A) du bör vara stolt över såväl ditt tå- som navel-ludd!

B) Nu går skam på torra land, Ante! Har du läst Myrdal i AB? Kolla:

http://aftonbladet.se/vss/kultur/story/0,2789,800105,00.html

Antar att du får samma blostörtning som jag! Jag bloggar om det! Slå till du också!

Yours truely,

Bloggblad sa...

Det här var ett trevligt ställe jag snubblade in på.
När jag var barn, satt jag varje kväll på golvet och "pillade tårna" innan jag la mig. Tänk om jag varit lika noga med att borsta tänderna... :)

Men att ge tåluddet ett ansikte...njae, jag ger det hellre en dusch.